Feeds:
Entrades
Comentaris

Archive for 8/05/2009

L’altre dia vaig anar a visitar la llibreria Rodés al carrer dels Banys Nous, 8. És una llibreria petita però entrenyable. Vaig preguntar al llibreter per llibres de filosofia, ciència i història del segle XVIII i m’en va treure un grapat. Alguns eren temptadors però el fet de que fossin en llatí em va frenar moltíssim. Vaig passar-me una bona estona agafant, obrint, llegint, desant. Al final vaig trobar dos llibres interessants. Un era de ‘Recreación filosòfica’ de Teodoro de Almeyda però nomès un volum, el VIII de 8 existents. El vaig agafar perque cada volum és una obra en sí mateix i el contingut m’interessava molt. Crec que al llarg dels anys podré aconseguir els restants. Per a més informació de l’obra, podeu mirar el blog Mis libros Antiguos on hi ha uns articles de luxe!!

Però del llibre que vull parlar és  ‘La mitologia’ de J.Mh imprès al 1828 als tallers de Manuel Saurí y compañía.

Es tracta d’un recull de mitologia clàssica on ja des d’un principi es critica aquestes creençes i es justifica l’obra dient que cal alertar a la gent sobre aquests mites on hi ha Deus despietats, que es mengen als fills, que es declaren la guerra, etc.

Una cosa ben curiosa de l’obra és que no he trobat per enlloc l’autor. Nomès he trobat les inicials. El que si que surt és el versador (A. tracia) que introdueix un vers resum a cada capítol del llibret.

En definitiva, un llibre curiós i que és el primer que tinc que parla sobre mitología.

Read Full Post »